Leserinnlegg av Kvikne Skolemusikk v/Anne Laila Fossum


Søndag 21. juni dro Kvikne skolemusikk på årets store happening, skolemusikktur.

I år gikk turen over til Søta bror og til Gøteborg music festival. 19 musikere i alderen 11-19 år og 9 voksne ankom Bernadotte gymnaset sendt søndag ettermiddag.
Etter en god natts søvn på rundt 60m2 med luftmadrass (les.dobbeltmadrass ) på samtlige prinsesser) var vi klar for en dag full av korpsmusikk. Først på programmet var workshop med Gøteborg brasskvintett, så var det videre i programmet med konkurransespilling i 2.divisjon.
Vårt konkurranseprogram var som følger; greatest showman, The highland cathedral, Hello, You and me og Carneval i Paris. Vi avsluttet mandagen med kveldskonsert i Gøteborg centrum ved statuen av «koppermerra».

Tirsdag var vi i Liseberg fra det åpnet til porten stenges bak oss. En fantastisk park for alle aldere, her fikk både store og små boltre seg.

Onsdag var 15 av de totalt 29 deltagerkorpsene med på stadsparad. Da marsjerte vi rundt i gatene i Gøteborg i strålende solskinn og masse tilhørere.

Alle tre dager startet med workshop med Gøteborg brasskvintett- dette resulterte i en flott avslutningskonsert på onsdag kveld sammen med mange hundre andre skolemusikere fordelt på tre band på sitt mestringsnivå.

Under premiesermonien for de ulike konkurransene kunne Kvikne skolemusikk stolt og overrasket opp å motta 2.plass fra sin programkonkurranse.

Dette ble en super avslutning på nok et aktiv og variert korpssesong. Planlegging for neste år er allerede i full gang.

Ekstra spesielt blir det med 65-års markering.
Her vil det komme ut invitasjon til alle gamle medlemmer av Kvikne skolemusikk for påmelding og deltagelse i «the battle of- bands».
Det anbefales å allerede nå sette av helga 20.-21.mars 2027 til mimring og spilling.

Her vil det bli workshop i tre generasjonsband m/ sin dirigent, korpsquiz, gallamiddag og pub.
Palmesøndag blir det «korpsbattle» i Kvikne samfunnshus.
Hvilket av årgangene mellom 1962-1990, 1991-2006, 2007-2027 kan overbevise jury og dommere med sjarm og hits.

Men først en velfortjent sommerferie, takk for en super sesong. ☀️