Når Norge spiller mot Frankrike i VM 26. juni er det mulig å se kampen på storskjerm på Kvikne Fjellhotell.

Klokken 21.00 er det VM-kamp mellom Norge og Frankrike, og hotellet byr på åpen visning for alle på storskjermen på 100 tommer i restauranten, og på tv’n i kaféen.
– Denne kampen går i normal tid, det er derfor vi viser den på storskjerm. Hadde kampen gått på natta hadde vi ikke gjort det. Vi gjør det bare når det er innafor normal åpningstid, opplyser daglig leder Pål H. Strand.

Gratis og ingen aldersgrense
Strand forteller at det ikke er noen aldersgrense, og at det er åpent for alle. Det skjenkes alkohol som vanlig, det gjøres det på dagtid også.
– Det er gratis inngang, vi satser på at folk vil kjøpe noe drikke, pølse og snacks. Folk kan komme når som helst, vi har matservering fram til 20.00. Etter det er det pølse, ler Pål.

– Blir det tromming og roing?
– Nei, det får folk stå for selv, isåfall. Jeg tror ikke det har noen innvirkning på kampen, smiler Strand.

– Er du fotballinteressert selv?
– Nei, egentlig ikke. Men det blir noe helt annet når det er landslaget som er med i VM. Det er mange som ikke er fotballinteressert til vanlig som synes det er artig å se en VM-kamp der Norge er med.

Kvikne Fjellhotell er åpen til 23.00.
-Vi kommer til å holde åpent til kampen er ferdig. Det kan hende det blir litt over, tror Pål som håper folk vil benytte seg av tilbudet.